شما اینجا هستید:

نه به آرایش روزانه صورت

جنبش پذیرش بدن به زنان این امکان را داده است که معایب خود را بپذیرند و حتی به نشان دادن آنها افتخار کنند. این جنبش شامل حذف هزاران لایه آرایش برای پنهان کردن جوش ها، رنگ ناهموار پوست، حلقه های تیره زیر چشم و سایر “نقایص” است. ما نمی گوییم که آرایش باید به طور کامل از زندگی شما حذف شود، اما لازم نیست برای “رویرو شدن با دنیا” به لوازم آرایشی رنگی وابسته شوید.

فواید زندگی بدون آرایش:

داشتن پوست براق و سلامت، آماده شدن در کمتر از 20 دقیقه، داشتن زمان بیشتر برای انجام سایر فعالیت ها، افزایش اعتماد به نفس و حتی کاهش تأثیرات زیست محیطی منفی که شما روی طبیعت می گذارید از فواید این نحوه زندگی است. آیا می‌دانستید باکتری‌های موجود در تصفیه‌خانه‌ فاضلاب ها، ضایعات آرایشی و بهداشتی را تجزیه می‌کنند و آلاینده‌های جدیدی تولید می‌کنند که برای محیط زیست مضرند؟ بی آرایش بودن فرآیند آسانی نیست زیرا اکثر ما به معنای واقعی کلمه با پوست طبیعی خود احساس راحتی نمی کنیم. اگر می توانید بلافاصله این عادت را ترک کنید، آفرین به شما. اما به کسانی که قبول این روش را سخت می دانند.

نکاتی را برای شروع و تمرین زندگی بدون آرایش توصیه می کنیم:

  1. مینیمالیسم را تمرین کنید:

سعی کنید تا حد امکان کمتر از آرایش استفاده کنید و یا از آرایش بسیار سنگین به آرایش کمتر، محصولات گیاهی و یا مرطوب کننده های رنگی روی بیاورید.

  1. روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید:

ممکن است ظاهر پوست شما کامل نباشد، اما راه هایی برای بهبود آن وجود دارد، مانند: حذف مواد تحریک کننده، پاکسازی روزانه پوست، استفاده از سرم های پوستی، اهمیت به حفظ رطوبت پوست و استفاده مرتب از ضد آفتاب. سعی کنید 1 تا 2 بار در هفته لایه برداری کنید و از ماسک‌ نیز حتی الامکان استفاده نمایید. بدین ترتیب پوست شما ظاهر کاملاً جدیدی را تجربه خواهد کرد، زیرا روشن‌ تر، با قوان تر، آرام، یکدست و سرحال تر بنظر می رسد. درصورت لزوم، از یک متخصص پوست یا زیبایی کمک بگیرید تا نواحی مشکل دار پوست شما را درمان کند.

  1. سایر جنبه‌های زندگی‌تان که روی سلامت پوستتان نیز تأثیر می‌گذارند را تقویت کنید:

داشتن یک رژیم غذایی متعادل، حفظ تعادل هورمونی، داشتن خواب کافی، نوشیدن آب کافی، تمرین مدیتیشن و تکنیک‌های آرام‌سازی، ورزش، پرورش روابط مثبت با دیگران و غیره مواردی هستند که بر سلامت جسم، روح و متعاقباً پوست شما اثر می گذارند.

  1. به مزایای دیگری که از این چالش به دست می آورید فکر کنید:

صرفه جویی در زمان و هزینه ها و پیشرفت روند بهبودی پوست بواسطه افزایش میزان تنفس پوستی، از مزایای دیگر این چالش هستند.

  1. سعی کنید آرام آرام این کار را انجام دهید:

ممکن است هرگز احساس نکنید که 100٪ آماده هستید تا در این چالش شرکت کنید، اما در موقعیت های مناسبی مانند زمانی که در باشگاه ورزش می کنید، وقتی پیش مادرتان می روید، یا زمانی که با پزشک پوست خود قرار ملاقات دارید این چالش را انجام دهید. این “تست” شما را آماده می کند تا در بیشتر مواقع بدون آرایش از خانه بیرون بروید و فقط در رویدادهای خاص از لوازم آرایشی استفاده کنید.