شما اینجا هستید:

12 فایده برتر اسید هیالورونیک برای پوست شما

هیالورونیک اسید که به اختصار “HA” نامیده می شود، اسید هیالورونیک یک مولکول قندی است که وظیفه جذب و حفظ رطوبت در پوست را بر عهده دارد. این مولکول طبیعی تقریباً در تمام مایعات و بافت های بدن ما و عمدتاً در پوست، چشم ها و مفاصل یافت می شود. تقریباً 50٪ از کل HA موجود در بدن ما در پوست قرار دارد.

هیالورونیک اسید برای رطوبت رسانی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ما بسیار مهم است. متأسفانه، با افزایش سن، غلظت و وزن مولکولی HA به طور قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل، اسید هیالورونیک به عنوان یک ماده فعال قوی در سرم ها، مرطوب کننده ها و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

  1. رطوبت رسانی

اسید هیالورونیک را مانند یک نوشیدنی بزرگ آب برای پوست خود درنظر بگیرید. این ماده قادر است تا 1000 برابر وزن مولکولی خود، آب درون خودش نگه دارد. اسید هیالورونیک به پوست نفوذ می کند و آب را به سلول های پوست متصل می کند و به این وسیله به تمام لایه های پوست رطوبت با ارزش و جوان کننده را تزریق می کند.

  1. هومکتانت (ماده ای که رطوبت را به خود جذب می کند)

به یک مرطوب کننده مانند یک اسفنج فکر کنید. پس از جمع آوری رطوبت همچنان به داخل کشیده می شود و روی آن نگه می دارد. هومکتانت ها نیز به همین روش عمل می کنند. آنها پیوند هیدروژنی می دهند و آب را به خود جذب می کنند.

اسید هیالورونیک پس از تزریق رطوبت با ارزش به اپیدرم (لایه بالایی پوست) به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و به جذب رطوبت از محیط اطراف ادامه می دهد. این کار باعث آبرسانی ماندگار برای پوست می شود.

  1. بهبود سد چربی پوست

وظیفه اصلی پوست ما محافظت از بدن است. بدیهی است که پوست ما از اندام های داخلی، ماهیچه ها، استخوان ها و غیره در مقابل دنیای بیرون محافظت می کند. اما، پوست ما همچنین از بدن در برابر سموم مضری که ما را به طور روزانه بمباران می کنند محافظت می کند.

لایه بالایی پوست (اپیدرم) بیشترین آسیب های خارجی (سموم) را می پذیرد. با افزایش سن، سد چربی (اسیدهای چرب که در آب محبوس می شوند و از ورود مواد محرک به پوست جلوگیری می کنند) در اپیدرم کند می شود. همه چیز از اشعه ماوراء بنفش گرفته تا آلودگی محیطی و انتخاب سبک زندگی (مانند سیگار کشیدن) باعث آسیب می شود. این آسیب منجر به خطوط و چین و چروک بیشتر، لکه های تیره و پوست خشک تر می شود.

اسید هیالورونیک سدهای طبیعی پوست را تقویت می کند تا به حفظ رطوبت کمک کند تا اثر آبرسانی چشمگیرتری داشته باشد. با گذشت زمان، این می تواند به کاهش تخریب سد لیپیدی کمک کند و به محافظت و تقویت آن کمک کند.

  1. یکدست کننده رنگ پوست

هنگامی که سد چربی پوست توسط هیالورونیک اسید تقویت و محافظت می شود، پوست بهتر می تواند از خود در برابر عوامل محیطی پیر کننده و آلاینده ها دفاع کند. وقتی پوست با این سموم مبارزه نمی کند، می تواند برای مدت طولانی تری صاف تر، روشن تر و قوی تر باقی بماند.

  1. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

هیچ کس پوست افتاده را دوست ندارد. با افزایش سن، الاستین موجود در پوست تجزیه می شود و پوست قوام خود را از دست می دهد. یک ترفند سریع برای بررسی میزان الاستین پوست این است که پوست روی دست خود را نیشگون بگیرید، اگر پوست به سرعت به حالت اولیه بازگردد، هنوز مقدار زیادی الاستین دارید. با افزایش سن، پوست به این سرعت به حالت اولیه باز نمی گردد.

هیالورونیک اسید جایگزین الاستین پوست شما نمی شود، اما می تواند به افزایش الاستیسیته پوست کمک کند. از آنجایی که اسید هیالورونیک پوست را مملو از رطوبت می کند، پوست سفت می شود. محکم شدن پوست و رفع خطوط صورت، به جوان تر جلوه دادن صورت کمک می کند.

  1. صاف کننده ساختار پوست

همانطور که اسید هیالورونیک می تواند ظاهر پوست را قوام ببخشد، می تواند بافت پوست را نیز صاف می کند. به این ترتیب یک روکش صاف ابریشمی را می توانید روی پوست خود احساس کنید.

اگر روی پوست شما جای جوش وجود دارد، اسید هیالورونیک به تنهایی نمی تواند جای جوش را پر نمی کند. اما همراه با استفاده از ابزاری مانند درما رولرو با گذشت زمان، اسید هیالورونیک می‌تواند پوست را صاف‌تر نشان دهد.

  1. کاهش خطوط ریز و چین و چروک

هیچ وقت برای شروع محافظت و تغذیه پوست زود نیست.

اسید هیالورونیک به کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست کمک کرده و رطوبت را در آن حفظ می کند. هنگامی که از پوست محافظت شده وهیدراته نگه داشته می شود، تولید سلول های پوستی افزایش می یابد، زیرا پوست دیگر سرگرم جذب و حفظ رطوبت نیست. این شرایط منجر به صاف تر شدن پوست می شود.

  1. تحریک روند بازسازی سلول های پوست

با اینکه اسید هیالورونیک روند نوسازی سلولی را مستقیماً تسریع نمی کند، اما با افزایش آبرسانی و محافظت از سد پوست، به تحریک پروسه بازسازی سلول های پوست کمک می کند. بدین شکل به طور طبیعی پوست سالم تر و شاداب تر می شود.

  1. کمک به کاهش لک های پوستی

درست مانند شماره 8، هنگامی که گردش سلولی افزایش می یابد، اسید هیالورونیک نیز به کاهش و جلوگیری از لکه های پیری و مشکلات رنگدانه کمک می کند. اما، به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. هنگامی که به دنبال درمان لکه های تیره هستید، یک محصول ویتامین C باید با اسید هیالورونیک جفت شود. همچنین، آسیب های ناشی از نور خورشید برروی پوست قابل جبران نیست. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد لک خورشید روی پوست،همیشه از محصولات ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده کنید. حتی روزهایی که قصد ندارید از خانه بیرون بروید.

  1. افزایش شفافیت پوست

هنگامی که پوست چرب دچار کم آبی می شود، با تولید روغن بیشتر، سعی میکند رطوبت پوست را تامین کند. یک تصور اشتباه این است که پوست های چرب و مستعد آکنه نیازی به رطوبت رسانی ندارند، اما در واقع به استفاده از مرطوب کننده نیاز دارند.

اسید هیالورونیک با حفظ تعادل رطوبت مورد نیاز در پوست، از تولید بیش از حد چربی که منافذ پوست را مسدود می کند و باعث ایجاد جوش می شود، جلوگیری می کند.

  1. کمک به بهبود زخم ها

اسید هیالورونیک به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند و درنتیجه به فرآیند بازسازی بافت که در بهبود زخم ها موثر است کمک می کند کمک می کند. اسید هیالورونیک با تنظیم سطح التهاب و ارسال سیگنال به بدن برای ساخت رگ های خونی بیشتر در ناحیه آسیب دیده به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند.

  1. کاهش درماتیت پوستی

اسید هیالورونیک می تواند به بهبود علائم اگزمای خفیف تا متوسط کمک کند.

برخی از فواید اسید هیالورونیک عبارتند از: جلوگیری از خشکی و خارش پوست، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، صاف کردن بافت زبر پوست و بهبود زخم.

اسید هیالورونیک (در صورت استفاده موضعی) آبرسانی پوست را تا 96 % و خاصیت ارتجاعی پوست را تا 55 % پس از 8 هفته بهبود می بخشد. این آمار مزایای تقویت سد پوستی اسید هیالورونیک و توانایی کاهش شدت علائم رایج اگزما را تایید می کند.