شما اینجا هستید:

نکاتی ساده برای داشتن پوست سالم

اکثر ما دوست داریم پوستی بی عیب و نقص داشته باشیم و این امری عادی است که برای رسیدن به این هدف زیاد تلاش کنیم و پول زیادی نیز خرج کنیم. ما اغلب به دنبال راه‌حل‌های پیچیده می‌گردیم درحالیکه راه‌حل‌ها معمولاً بسیار ساده هستند. در اینجا 10 نکته که به ما برای داشتن و حفظ پوستی سلامت و شفاف ترداشته باشیم  پیشنهاد می کنیم.

  1. بیش از هر چیز خود واقعی تان را بپذیرید و به آن احترام بگذارید

ما بر این باوریم که مهمترین گام این است که آنچه هستیم را در آغوش بگیریمو بپذیریم. پوست خود را دوست بداریم تا ما را دوست داشته باشد. ممکن است ما کک و مک، جای جوش یا زخم، تغییر رنگ طبیعی، رنگ پوست تیره یا رنگ روشن داشته باشیم، یا شاید به دلیل اینکه “آن زمان از ماه” است، از تعادل هورمون ها خارج می شویم. صرف نظر از این چیزها، این خود واقعی شما اید و بنابراین در نوع خود منحصر به فرد و زیبا هستید. توصیه می کنیم روی چیزهایی که می توانیم کنترل کنیم تمرکز کنیم و چیزهایی را که نمی توانیم رها کنیم.

2. سلول ها را تغذیه کنید

برخی افراد می گویند که بعضی از مکمل ها، ویتامین ها یا مواد معدنی برای پوست ما مفید هستند. برخی دیگر می گویند که مواد خاصی مانند خیار، نعناع، لیمو یا توت ها برای پوست ما بهتر هستند. ما معتقدیم که مصرف برخی مکمل ها یا گروه کوچکی از مواد غذایی به تنهایی نمی تواند به پاکسازی پوست کمک کند. در عوض، داشتن تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم چیزی است که روی پوست ما تأثیر می گذارد. هر چه از غذاهای سالم تر، مغذی و گیاهی لذت ببریم، پوستمان شفاف‌تر می‌شود.

3. هیدراته بمانید

آبرسانی نقش مهمی در سلامت پوست ما دارد. برخی از افراد ممکن است چای سم زدای خاصی را به شما توصیه کنند و یا برخی دیگر آب حاوی ویتامین را توصیه کنند. اما آب ساده به تنهایی یا در سوپ ها، اسموتی ها و چای ها تنها چیزی است که نیاز داریم. دریافت مایعات کافی در روز به ما کمک می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری کنیم. مقدار مایع مورد نیاز ما به سبک زندگی کلی ما بستگی دارد، بنابراین می تواند از 9 فنجان تا 12 فنجان در روز متغییر باشد.

  1. حفظ سلامت روده را جدی بگیرید

ما معتقدیم راه حل و راز شفافیت پوست در درون ما نهفته است. بخش جدایی ناپذیری از سلامت پوست، سلامت روده است، به این معنی که داشتن روده های فعال و دفع منظم مهم است. ما می‌توانیم با خوردن غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه‌ها به سلامت روده خود کمک کنیم. همچنین می‌توانیم از برخی پروبیوتیک‌ها برای این منظور استفاده کنیم. البته، آبرسانی و انجام حرکات منظم نیز به فعال کردن روده ها کمک می کند.

  1. ورزش کنید و عرق کنید

عرق کردن و لذت بردن از ورزش منظم می تواند به بهبود کلی پوست ما کمک کند. ناگفته نماند، این یک راه عالی برای کاهش استرس نیز است! تحرک باعث افزایش جریان خون می شود که به رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به پوست کمک می کند. این فرآیند همچنین این فعالیت ها به دفع مواد زائد از پوست و سایر اندام‌های بدن کمک می کند.

  1. میزان استرس را کاهش دهید

استرس می تواند نه تنها از نظر روحی، بلکه از نظر جسمی نیز بر ما تأثیر بگذارد. این آسیب شامل پوست ما نیز می شود! برای کاهش استرس می توان از راین روش ها کمک گرفت: گذراندن وقت در طبیعت، دریافت حمایت از یک مشاور مطمئن، صحبت با خانواده و دوستان، یا حتی لذت بردن از یک فنجان چای گرم. عامل استرس‌زا هر چه که باشد، در ابتدا باید زمانی را صرف شناسایی آن کنیم و بفهمیم که چگونه می‌توانیم به بهترین شکل آن را کنترل کنیم. روح، جسم و پوست ما بعداً از ما تشکر خواهند کرد.

  1. روتین پوستی را ساده نگه دارید

تجربه نشان داده که استفاده از تعداد زیادی محصولات مراقبت از پوست ضروری نیست. مثلاً استفاده روزانه از انواع کرم‌های روز، کرم‌های شب، پاک کننده‌ها، شوینده‌های صورت، پاک کننده‌های آرایش، ماسک، سرم و لایه بردار. البته، این مورد برای هر شخصی متفاوت است. هنگام انتخاب محصولات، یکی از مواردی که می توانیم درنظر بگیریم این است که سعی کنیم محصولاتی با ترکیبات مناسب پیدا کنیم. استفاده از محصولات با مواد طبیعی‌تر احتمال حساسیت، ایجاد جوش یا التهاب در پوست را کاهش می دهد.

  1. اجازه دهید پوست نفس بکشد

پوست خود را از محصولات آرایشی، آلودگی ها و چربی اضافی پاک نگه دارید تا از مسدود شدن منافذ و واکنش های احتمالی پوست بکاهید. سعی کنید بعضی مواقع آرایش نداشته باشید تا به پوستتان فرصت دهید راحت تر تنفس کند.

  1. لایه برداری ملایم را فراموش نکنید

لایه برداری هفتگی یک راه ساده برای پاکسازی ملایم پوست و ازبین بردن سلول های مرده و باقی مانده روی پوست است. توجه داشته باشید که لایه برداری بیش از حد می تواند پوست ما را تحریک کند و باعث قرمزی و برآمدگی آن شود.

  1. به پوستتان زمان بدهید

پوست یک شبه سلامت و شفاف نمی شود. البته در دنیایی که دائماً توسط عکس های فتوشاپ شده و فیلتر شده احاطه شده ایم، نداشتن توقعات زیادی از پوستمان می تواند سخت باشد. به طور کلی اگر محصول یا روتینی را پیدا کنیم که برای ما مفید است و به آن پایبند باشیم، متوجه تغییراتی در پوست خود خواهید شد.

انجام این پیشنهادات هم کار سختی نیت و هم هزینه ای ندارد. پوست سالم بیش از هر چیز از درون می آید. وقتی تمرکز خود را فقط یه موارد بیرون معطوف می کنیم، از نیازهای اصلی پوستمان دور خواهیم ماند. با کمک گرفتن از همین روش های ساده، کیف پولی پر پول‌تر و پوستی شاداب تر داشته باشید!